وبلاگ مد و فشن درس ایگو

وبلاگ مد و فشن درس ایگو

برای دنبال کردن اخبار تازه و ناب با وبلاگ مد و فشن درس ایگو همراه باشید!
وبلاگ مد و فشن درس ایگو

وبلاگ مد و فشن درس ایگو

برای دنبال کردن اخبار تازه و ناب با وبلاگ مد و فشن درس ایگو همراه باشید!

با شناسایی تیپ اندامی خودتان بهترین لباس را انتخاب کنید!


معرفی انواع تیپ های اندامی

 

با شناسایی تیپ اندامی خودتان بهترین لباس را انتخاب کنید!
وقتی در مقابل آیینه می‌ایستید به خاطر داشته باشید هیچ‌کس دارای اندام کامل و بدون نقص نیست، درست است، هیچ‌کس!
اندامتان را دوست داشته باشید و با پیدا کردن نوع آن، بهترین فرم لباس و بهترین طرح پارچه را برای آن انتخاب کنید. در این صورت است که شما خوش‌تیپ به نظر می‌رسید!
بعضی از مردم واقعاً می‌دانند چگونه لباس بپوشند، این دسته از افراد به فرم و شکل بدن خود کاملاً واقف هستند و می دانند چگونه ویژگی های مثبت اندامشان را برجسته کنند، اما چگونه؟
اندام هر شخص مختص به خود اوست، بنابراین تیپ های اندامی بسیار زیادی در جهان وجود دارد. ولی محققان بر اساس بررسی های زیاد بر روی تعداد قابل توجهی از بانوان با تیپ های اندامی مختلف، به فرم های محدودتر و کلی‌تری رسیده اند تا راحت تر بتوانند تیپ های اندامی را دسته بندی کنند.
هر شخص با هر نوع تیپ اندامی که داشته باشد، با مقایسه و تطابق فرم اندام خود با نزدیک‌ترین تیپ های اندامی که در ادامه مقاله ذکر خواهد شد، می‌تواند بهترین انتخاب را در لباس داشته باشد. حتی اگر فرم اندام او ترکیبی از دو نوع تیپ اندامی باشد، به گونه ای که می تواند به نکات کلیدی هردوی آن‌ها توجه کرده و بهترین مدل لباس و بهترین پارچه را برای آن انتخاب کند.

پس اگر مشتاق هستید با دقت این مقاله را مطالعه بفرمایید:

 
تیپ اندامی الماسی شکل


تیپ اندامی الماسی شکل (Diamond Shape)


در تیپ اندامی الماسی شکل دور سینه کوچک تا متوسط، دور کمر بزرگتر از دور باسن و ساق پاها پهن و درشت هستند.
شانه ها در تیپ اندامی الماسی نسبت به باسن بسیار کوچک تر هستند.
اگر با دقت به فرم کلی تیپ اندامی الماسی نگاه کنید، متوجه می شوید که فرمی بسیار نزدیک به فرم الماس دارد و اندازه دور کمر به سمت شانه ها به تدریج کم می شود. شانه های باریک این اندام را باید با انتخاب لباس و پارچه مناسب برجسته تر ساخت.

 تیپ اندامی گلابی شکل


تیپ اندامی گلابی شکل (Pear Shape)

در تیپ اندامی گلابی شکل دور باسن از دور سینه بزرگ‌تر است و دور کمر به تدریج به باسن می رسد. معمولاً در تیپ اندامی گلابی شکل با چاق و لاغر شدن افراد اختلاف بین دور سینه و باسن زیاد و کم می شود که البته این اختلاف بیشتر به خاطر چاق شدن دور باسن است نه دور سینه!
در کل این افراد به علت پهن بودن باسن، کمرشان باریک به نظر می رسد یعنی خودبه‌خود یک کمر باریک برایشتان تعریف شده است.
پس اگر دارای اندامی گلابی شکل هستید بهترین داراییتان دور کمرتان است که میتوانید از آن در لباس پوشیدنتان به خوبی استفاده کنید.

 

برای مشاهده انواع تیپ اندامی بیشتر به مقاله مربوطه در وبلاگ مد و فشن درس ایگو مراجعه کنید!

تأثیر رژیم غذایی بر تناسب اندام!


تأثیر رژیم غذایی بر تناسب اندام!

 

با تغییر عادت غذایی خود زندگیتان را تغییر دهید!

 

آیا شما هم از آن دسته از افرادی هستید که خوردن غذای سالم را با رژیم غذایی سخت و سریع اشتباه می‌گیرید؟  امروزه افراد برای رسیدن به اندام ایده آلشان و کاهش وزن، بیشتر تلاش می کنند.

راه های متفاوتی برای کاهش وزن وجود دارد که هر فرد ممکن است آن‌ها را امتحان کند مانند ورزش کردن، کم خوری، استفاده از دستگاه‌های جدیدی که مدعی هستند باعث کاهش سایز شما می شوند، خوردن داروهای گیاهی مختلف و استفاده از چربی سوزها که گاهی ممکن است اثرات جبران ناپذیری بر بدن شما بگذارند.

با این‌حال، بسیاری از مردم، خوردن غذاهای سالم را با رژیم‌های غذایی سخت اشتباه می‌گیرند. رژیم‌های سخت ممکن است به شما کمک کنند که به ‌سرعت کاهش وزن داشته باشید، اما در درازمدت به دلیل محدودیت‌هایی که در مصرف غذا دارید باعث احساس ضعف و سستی شما خواهند شد و همین موضوع دلیلی است برای اینکه پس از چند روز شما به عادات غذایی قبلیتان بازگردید. زمانی که شما سعی کنید عادات غذایی سالم را در خود ترویج کنید، علاوه بر حفظ تناسب اندام خود می توانید با انرژی بیشتری زندگیتان را سپری کنید.

6 راه طلایی برای رسیدن به عادات غذایی سالم‌تر:

 

نه به غذاهای فرآوری شده!

 

یکی از راه های رسیدن به تناسب اندام مناسب و ایده آل شما، استفاده کمتر از غذاهای فرآوری شده است.

امروزه بسیاری از مردم به دلیل زندگی پر مشغله خود، از مواد غذایی فرآوری و بسته‌بندی‌شده که حداقل زمان آماده‌سازی را نیاز دارند، استفاده می کنند؛ اما آیا آنها واقعاً سالم هستند؟ جواب این سؤال در واقعیت خیر است، چنین غذاهایی حاوی مقادیر زیادی از نگه‌دارنده‌ها، رنگ های خوراکی و سایر مواد شیمیایی هستند. درصد استفاده از چربی، نمک و شکر در غذاهای فرآوری شده بالاتر است و بیشترشان مواد مغذی و فیبر ندارند.
درست است ممکن است وقت کافی برای درست کردن غذا را نداشته باشید، اما بهتر است استفاده از این مواد را به حداقل رسانده و سعی کنید غذای بسته‌بندی‌شده را از زندگی خود بیرون بکشید و با استفاده از سبزیجات تازه، گوشت، مرغ، عدس، تخم مرغ و … زندگی سالمی را شروع کنید.

 نه به غذای فرآوری شده!

 

روش‌های آشپزی خود را تغییر دهید!

 

هنگام پخت‌وپز غذاهایتان به روش هایی که میتوان به صورت سالم‌تری آن غذا را پخت نیز فکر کنید!
سعی کنید از سرخ کردن زیاد غذاها و استفاده از غذاهای سرخ کرده بپرهیزید و به‌جای سرخ کردن از کباب کردن یا آب‌پز کردن مواد غذایی استفاده کنید!
برای مثال ماهی کبابی میتوانید جایگزین مناسبی به جای ماهی سرخ شده باشد، یا حتی کشک‌بادمجان کبابی میتواند لذت طعم جدید غذا را برایتان به همراه داشته باشد! برای لذیذتر شدن غذایتان میتوانید آن را در روغن ‌زیتون و آبلیمو بخوابانید و سپس اقدام به کبابی کردنش کنید!


تغییر روش های آشپزی

 

اگر علاقه مند به دانستن ادامه مطلب  هستید به مقاله تأثیر رژیم غذایی بر تناسب اندام در وبلاگ مد فشن و زیبایی درس ایگو مراجعه کنید!

 

راهکار های زندگی بهتر!

راهکار های زندگی بهتر


شاید جمله‌ی همه‌ چیز ناشی از فکر و باور ما و در واقع زاده ی مغز ماست، برایتان زیاد هم نا آشنا نباشد. میدانیم طرز تفکر و دیدگاهمان نسبت به زندگی، نقشی اساسی در زندگیمان خواهد داشت. شما برای اینکه زندگی لذت بخشی را تجربه کنید و تغییرات دلخواهتان را در زندگیتان بدهید، ابتدا میبایست روی ذهن خود کارکرده و آن را برای پذیرش تغییرات آماده کنید. هنگامیکه ذهنتان تغییرات لازم را بپذیرد آنگاه میتوانید با اطمینان خاطر اقدام به تغییر و تحول زندگیتان کنید.

 

عادت هایی برای زندگی بهتر:

 

مثبت فکر کنید!


همه افراد در هنگام آرام کردن دیگران و یا بیان تجربیاتشان، به طرز تفکر آنها نسبت به زندگی و تغییر نگرش منفی به نگرش مثبت آنها تأکید زیادی میکنند؛ اما آیا واقعاً همه به آن عمل میکنند؟

اصلاً اهمیتی ندارد که در حال حاضر مالک چه چیزی هستید یا در چه جایگاهی قرار دارید،  سعی کنید مثبت فکر کنید؛ اما چطور؟

به این موضوع فکر کنید که شما در همین لحظه از زندگیتان از افراد بسیاری جلوتر هستید و این موضوع را میتوان نوعی موفقیت به حساب آورد. البته یادتان باشد همیشه در بالاترین سطح بودن نشانه خوشبختی افراد نیست!

افرادی هستند که باوجود اینکه سطحشان از شما پایین تر میباشد، خیلی خوشحال ترند. حتماً میپرسید چرا؟

آن‌ها سعی کرده اند ویژگی های مثبت خودشان را در نظر بگیرند و به مرور زمان تقویتشان کنند. پس چرا شما این کار را نکنید؟

اگر قرار باشد همیشه نسبت به وضعیتتان، شرایط زندگیتان و … شکایت کنید، مطمئناً زندگی خوب و حال خوشی را تجربه نخواهید کرد.

سعی کنید انتقاد کردن از خود و نزدیکتان را به حداقل برسانید، برای مثال در ارتباط با نزدیک ترین فرد زندگیتان، همسرتان، هنگامیکه شما به جنبه های منفی اخلاق وی فکر میکنید احساس ناراحتی و ناامیدی خواهید کرد و برعکس، هرگاه شما بر ویژگی های مثبتش تمرکز کنید، احساس خوشبختی و شادی خواهید کرد. میتوانید چند بار این کار را امتحان کنید. نقش و ارزش طرز تفکر افراد در زندگی روزمرشان تقریباً در همه جای جهان اثبات شده است.


زندگی شاد

 

در لحظه زندگی کنید!


این جمله ممکن است شما را به این فکر بیندازد که خب، ما در حال حاضر نیز داریم همین کار را انجام میدهیم؛ اما آیا ما واقعاً در زمان حال زندگی میکنیم؟

شاید بیشترمان افرادی را دیده ایم که افسوس گذشته خود را میخورند و زندگیشان را درگذشته خود متوقف کرده اند، افرادی نیز هستند که روز و شبشان را در رؤیاهایی که از آیندشان میسازند، میگذرانند. البته اغلب فکر کردن در مورد آینده همراه با احساس اضطراب و نگرانی است. شما جزء کدام دسته از این افراد هستید؟

طبق تحقیقات و آمارهای دانشمندان، در لحظه زندگی کردن، تأثیر مستقیم بر شادتر شدن زندگی‌تان میگذارد. البته این بدان معنا نیست که بدون فکر به آینده زندگی کنیم! بهتر است بیشتر از زندگی فعلیمان لذت ببریم!

اگر شما خاطره بدی از گذشته خود دارید، ابتدا به آن فکر کنید و آن را کامل به یاد بیاورید. سپس در مورد آن با یکی از نزدیکانتان صحبت کنید و به خودتان اعتراف کنید که آن خاطره تمام شده است و شما دیگر نمیتوانید هیچ تغییری در آن ایجاد کنید و چیزی قابل جبران نیست! فراموش کردن گذشته امری غیر ممکن است، اما چشم پوشی کردن از خاطرات تلخ گذشته جهت بهتر شدن روحیه و زندگی فعلیمان نقش مفیدی خواهد داشت!

یادتان باشد مطمئناً هر تغییری در ابتدا برایتان سخت خواهد بود اما به زودی میتوانید بر عادات اشتباه قبلی خود غلبه کنید!


اگر علاقه مند به دانستن ادامه مطلب  هستید به مقاله  راهکار های زندگی بهتر در وبلاگ مد فشن و زیبایی درس ایگو مراجعه کنید!

خشک‌ شویی یا شستشوی لباس با آب؟



آیا میدانید چطور از لباس محبوبتان، روسری مورد علاقتان یا کت گرانقیمت خود مراقبت کنید؟ در اولین گام بهتر است برچسب مراقبت لباستان را چک کنید، البته اگر اطلاعات کامل را در اختیارتان قرار داده باشد! در صورت نداشتن اطلاعات کافی راجع به لباس خود، به نظرتان خشک ‌شویی بهتر است یا شستشوی لباس با آب؟

این روزها با توجه به پیشرفت تکنولوژی و مشغول بودن عموم مردم، همه علاقه مندند کارهایشان به سرعت پیش برود و وقت بیشتری برای رسیدن به کارهای مهم‌ترشان و یا استراحت داشته باشند. در زمان‌های قدیم اغلب مردم لباس‌هایشان را با استفاده از روش شستشو با دست می‌شستند درصورتیکه امروزه اغلب شستشوی لباس با استفاده از ماشین‌های لباس شویی انجام می‌شود. روش دیگر شستشوی لباس شستشو توسط خشک شویی می‌باشد. شما می‌توانید با دانستن تفاوت روش‌های شستشوی لباس متوجه روش شتشوی بهتر متناسب نیازهایتان شوید.

خشک شویی چیست؟


خشک شویی،راه مناسب برای شستشوی لباس‌هایی است که به مواد روغنی آغشته شده‌اند یا لباسهایی که در شستشو با آب کیفیت خود را از دست می‌دهند (لباس‌های دارای بافت‌های مخلوط مانند کت و شلوار و پالتو که شستشو با آب سبب از بین رفتن فرم و حالت آن‌ها می‌شود) و سایر لباسهایی که نباید به هیچ وجه با آب تماسی داشته باشند. البته که لباس‌ها مرطوب خواهند شد اما با حلالهایی مانند پروکلرواتیلن تمیز می‌شوند و سپس طی فرایندی حلال از لباس خارج می‌شود. این حلال پس از اتمام کار، بازیافت می‌شود اما این امکان برای مواد شوینده وجود ندارد. لباس‌ها پس از شسته شدن در ماشین خشک شویی کاملاً خشک هستند و نیاز به مراحل خشک شدنی که در روش شستشو با دست یا ماشین لباسشویی وجود دارد نیست.
اگر جنس لباس خود را می‌شناسید بهترین راه شستشو با دست توسط خودتان می‌باشد. اما اگر هیچ شناختی راجع به جنس لباستان ندارید بهتر است که آنرا به خشک شویی بسپارید!


شستشوی لباس توسط خشک شویی


تولید کنندگان برای حفظ و مراقبت از لباسهایشان اغلب تمایل به انتخاب محافظه کارانه ترین راه یعنی استفاده از خشک شویی را دارند. به هرحال این یک واقعیت می‌باشد که شستن لباس با پاک کننده‌های خشک کمترین آسیب را به لباس میزند.
اگر لباس‌هایتان برایتان ارزش بالایی دارند می‌توانید برای اطمینان بیشتر لباستان را به خشک شویی بدهید و با خیال راحت از تمیزی و سالم ماندن لباستان اطمینان حاصل کنید، زیرا متخصصان خشک شویی به وسیله انواع مواد شوینده، مواد شیمیایی و ماشین‌ها و تجهیزات مربوطه به تمیز کردن آن‌ها می‌پردازند.
از مزایای شستن لباس توسط خشک شویی می‌توان به موارد مهمی مانند جلوگیری از تغییر سایز و تغییر رنگ لباس‌ها طی فرآیند شستشو توسط خشک شویی، حفظ بافت و رنگ اصلی پارچه‌ها و افزایش طول عمر لباس‌ها اشاره کرد.



برای مشاهده ادامه مطلب میتوانید به وبلاگ درس ایگو مراجعه کنید.

رنگ پوست شما چه ارتباطی با رنگ لباستان دارد؟

خرید لباس جدید ممکن است در ظاهر کاری عادی و ساده به نظر بیاید، با این حال هنگامی که شما جلوی آینه ایستاده‌اید میتوانید ببینید که لباستان تا چه حد باعث خیره کننده بودنتان شده است. شما هم قطعاً مانند همه افراد دوست دارید استایلی خاص تر و جذاب تر از قبل را تجربه کنید. به همین خاطر یادتان باشد هنگام تصمیم گیری در مورد رنگ لباس خود، به ارتباط رنگ پوست و مو با لباس خود توجه فراوانی بکنید.

یکی از روش های انتخاب لباس ایده آل شما، ست کردن لباس با رنگ پوست خودتان است. شما میتوانید با انتخاب رنگ لباس های مناسب با پوست و موی خود، ظاهری شیک تر و زیباتر داشته باشید!

البته برای این کار، نیاز است بدانید چگونه لباس هایتان را انتخاب کنید تا با چشمانتان، رنگ پوست و موی شما مطابقت داشته باشد.

این مقاله به توضیح نحوه ارتباط رنگ پوست بدن با لباس خودتان پرداخته است. در صورتیکه تمایل دارید از ارتباط رنگ مو با لباس خود باخبر شوید میتوانید به مقاله مربوطه مراجعه کنید!

تشخیص رنگ پوست خودتان!

نمیتوان افراد را به طور مطلق در دو گروه سفید و بور یا سبزه تقسیم بندی کرد. چراکه افراد، دارای رنگ مو و پوست های متضادی هستند. بطور کلی شاید بتوان پوست افراد را به گروه های سرد و گرم و خنثی تقسیم بندی کرد، ولی هرکدام از این رنگ ها برای موهای مشکی، بلوند، قهوه ای، خاکستری، قرمز و… متفاوت خواهند بود.
رنگ آبی عموماً مناسب افراد سفید و بور است. درصورتیکه برای افراد سفید با پوست پریده رنگ های سرمه ای مات و سبز های آبی رنگ مناسب‌تر از رنگ آبی روشن میباشد.
در این مواقع ارزش و شدت رنگ ها در انتخاب رنگ متناسب با پوستتان بسیار مؤثرند.
برای مثال افراد پریده رنگ میتوانند با استفاده از رنگ های زنده و شاد جلوه ی خاصی به رنگ پوست خود بدهند و برعکس با پوشیدن لباسهایی با رنگهایی با شدت کم و ملایم پوست خود را پریده رنگ تر به نظر برسانند.
بنا به دلایل ذکر شده، برای بهتر و زیباتر به نظر رسیدن به شما توصیه میشود رنگ ابتدا رنگ پوست خودتان را بدانید!

رنگ پوست خودت را بدان!

مهم ترین موضوع در ابتدا تشخیص رنگ پوست خودتان است. رنگ سطحی پوستتان درحال تغییر میباشد. موارد بسیاری از قبیل اشعه خورشید، تأثیرات بیماری در تغییر رنگ سطحی پوست مؤثرند. برای تشخیص رنگ پوست راه‌های متفاوتی وجود دارد که ما در این مقاله به دو راه متعارف اشاره می‌کنیم.

راه اول: برای تشخیص رنگ پوستتان مچ دستتان را بشویید. پوستتان باید پاک و عاری از مواد آرایشی و لوسیون ها باشد. بعد از شستن، حدوداً ۱۵ دقیقه منتظر بمانید تا پوستتان به حالت اولیه خود بازگردد. سپس، منبع نور طبیعی را پیدا کنید. لامپ های مختلف میتوانند باعث تشخیص نادرست رنگ پوستتان شوند. سعی کنید در کنار پنجره یا زیر نور آفتاب قرار گرفته و به رنگ رگها داخل مچ دستتان نگاه کنید. بازوی خود را در نور طبیعی قرار داده و رنگ غالب رگها را تعیین کنید. اگر نمیتوانید بگویید که رگهایتان سبز است یا آبی، ممکن است رنگ پوست خنثی داشته باشید. اگر رگهای شما به رنگ سبز ظاهر شوند، رنگ پوستتان گرم است. در صورتیکه رگهای شما به رنگ آبی یا بنفش ظاهر شود، پوست سرد رنگ دارید.

 رنگ پوست خودت را بدان!

راه حل دوم: در نظر بگیرید که پوست شما به طور معمول چطور به خورشید واکنش نشان می دهد؟ آیا پوستتان به راحتی خیس یا سوخته میشود؟ مقدار ملانین در پوست شما چگونگی واکنش دادن پوستتان را هنگام قرار گرفتن در معرض آفتاب را تعیین می کند و میتواند به شما در تشخیص تن پوستتان کمک کند.
اگر به راحتی برنزه و به ندرت سوخته شوید، پوست شما ملانین بیشتری دارد و به احتمال زیاد دارای تن پوست گرم یا خنثی خواهید بود. اگر پوست شما سوخته میشود، شما ملانین کمتری دارید و بنابراین پوستتان رنگ مایه سرد دارد.
البته برخی از زنان با پوست بسیار تیره و ابریشمی ممکن است به راحتی زیر نور آفتاب سوخته شوند اما جزو پوست های سرد به حساب می آیند بنابراین بهتر است راه های دیگر را نیز امتحان کنید.

لباس های مناسب انواع رنگ پوست!

رنگ های تیره به طور کلی شخص را بی رنگ تر از آنچه هست نشان میدهند. مثلاً یک چهره پریده رنگ با لباس مشکی پریده رنگ تر نشان داده میشود. البته به آسانی میتوان لباس مشکی یا هر رنگ تیره ی دیگری را طوری مورد استفاده قرار داد که بسیار مناسب تر به نظر برسید!

تقریباً تمام تن های رنگی پوست با رنگ های قرمز روشن، صورتی روشن، آبی تیره و بنفش ست میشوند.

 

لباس های مناسب رنگ پوست های خنک (روشن)

لباس هایی با رنگ های آبی، صورتی، سبز، ترکیب آبی و سبز، انواع بنفش ها و ارغوانی، میتوانند لباس های مناسبی برایتان باشند!
سعی کنید لباس هایی با رنگ زرد، ترکیب زرد و نارنجی را در الویت های خریدتان قرار ندهید!

لباس های مناسب رنگ پوست های خنک (روشن)برای مشاهده ادامه مطلب میتوانید به وبلاگ درس ایگو مراجعه کنید.