وبلاگ مد و فشن درس ایگو

وبلاگ مد و فشن درس ایگو

برای دنبال کردن اخبار تازه و ناب با وبلاگ مد و فشن درس ایگو همراه باشید!
وبلاگ مد و فشن درس ایگو

وبلاگ مد و فشن درس ایگو

برای دنبال کردن اخبار تازه و ناب با وبلاگ مد و فشن درس ایگو همراه باشید!

راهکار های زندگی بهتر!

راهکار های زندگی بهتر


شاید جمله‌ی همه‌ چیز ناشی از فکر و باور ما و در واقع زاده ی مغز ماست، برایتان زیاد هم نا آشنا نباشد. میدانیم طرز تفکر و دیدگاهمان نسبت به زندگی، نقشی اساسی در زندگیمان خواهد داشت. شما برای اینکه زندگی لذت بخشی را تجربه کنید و تغییرات دلخواهتان را در زندگیتان بدهید، ابتدا میبایست روی ذهن خود کارکرده و آن را برای پذیرش تغییرات آماده کنید. هنگامیکه ذهنتان تغییرات لازم را بپذیرد آنگاه میتوانید با اطمینان خاطر اقدام به تغییر و تحول زندگیتان کنید.

 

عادت هایی برای زندگی بهتر:

 

مثبت فکر کنید!


همه افراد در هنگام آرام کردن دیگران و یا بیان تجربیاتشان، به طرز تفکر آنها نسبت به زندگی و تغییر نگرش منفی به نگرش مثبت آنها تأکید زیادی میکنند؛ اما آیا واقعاً همه به آن عمل میکنند؟

اصلاً اهمیتی ندارد که در حال حاضر مالک چه چیزی هستید یا در چه جایگاهی قرار دارید،  سعی کنید مثبت فکر کنید؛ اما چطور؟

به این موضوع فکر کنید که شما در همین لحظه از زندگیتان از افراد بسیاری جلوتر هستید و این موضوع را میتوان نوعی موفقیت به حساب آورد. البته یادتان باشد همیشه در بالاترین سطح بودن نشانه خوشبختی افراد نیست!

افرادی هستند که باوجود اینکه سطحشان از شما پایین تر میباشد، خیلی خوشحال ترند. حتماً میپرسید چرا؟

آن‌ها سعی کرده اند ویژگی های مثبت خودشان را در نظر بگیرند و به مرور زمان تقویتشان کنند. پس چرا شما این کار را نکنید؟

اگر قرار باشد همیشه نسبت به وضعیتتان، شرایط زندگیتان و … شکایت کنید، مطمئناً زندگی خوب و حال خوشی را تجربه نخواهید کرد.

سعی کنید انتقاد کردن از خود و نزدیکتان را به حداقل برسانید، برای مثال در ارتباط با نزدیک ترین فرد زندگیتان، همسرتان، هنگامیکه شما به جنبه های منفی اخلاق وی فکر میکنید احساس ناراحتی و ناامیدی خواهید کرد و برعکس، هرگاه شما بر ویژگی های مثبتش تمرکز کنید، احساس خوشبختی و شادی خواهید کرد. میتوانید چند بار این کار را امتحان کنید. نقش و ارزش طرز تفکر افراد در زندگی روزمرشان تقریباً در همه جای جهان اثبات شده است.


زندگی شاد

 

در لحظه زندگی کنید!


این جمله ممکن است شما را به این فکر بیندازد که خب، ما در حال حاضر نیز داریم همین کار را انجام میدهیم؛ اما آیا ما واقعاً در زمان حال زندگی میکنیم؟

شاید بیشترمان افرادی را دیده ایم که افسوس گذشته خود را میخورند و زندگیشان را درگذشته خود متوقف کرده اند، افرادی نیز هستند که روز و شبشان را در رؤیاهایی که از آیندشان میسازند، میگذرانند. البته اغلب فکر کردن در مورد آینده همراه با احساس اضطراب و نگرانی است. شما جزء کدام دسته از این افراد هستید؟

طبق تحقیقات و آمارهای دانشمندان، در لحظه زندگی کردن، تأثیر مستقیم بر شادتر شدن زندگی‌تان میگذارد. البته این بدان معنا نیست که بدون فکر به آینده زندگی کنیم! بهتر است بیشتر از زندگی فعلیمان لذت ببریم!

اگر شما خاطره بدی از گذشته خود دارید، ابتدا به آن فکر کنید و آن را کامل به یاد بیاورید. سپس در مورد آن با یکی از نزدیکانتان صحبت کنید و به خودتان اعتراف کنید که آن خاطره تمام شده است و شما دیگر نمیتوانید هیچ تغییری در آن ایجاد کنید و چیزی قابل جبران نیست! فراموش کردن گذشته امری غیر ممکن است، اما چشم پوشی کردن از خاطرات تلخ گذشته جهت بهتر شدن روحیه و زندگی فعلیمان نقش مفیدی خواهد داشت!

یادتان باشد مطمئناً هر تغییری در ابتدا برایتان سخت خواهد بود اما به زودی میتوانید بر عادات اشتباه قبلی خود غلبه کنید!


اگر علاقه مند به دانستن ادامه مطلب  هستید به مقاله  راهکار های زندگی بهتر در وبلاگ مد فشن و زیبایی درس ایگو مراجعه کنید!

نظرات 1 + ارسال نظر
رضا دوشنبه 19 شهریور 1397 ساعت 21:04 http://bihamta96.blogsky.com

معرفی کتاب:

ماندنی ها و رفتنی ها

۱۲- آنچه که گذشت و از دست رفت دوست داشتنی می شود حتی شقی ترین دشمنان که می روند و می میرند دوست داشتنی می شوند.

۱۳- آدمی چون می میرد کل زندگیش را دوست می دارد و قدر می شناسد در حالیکه درحین زندگی ازآن نفرت داشت و می گریخت. و لذا همه پس از مرگ می گویند: خدایا یکبار دگر بگذار برگردیم و زندگی بهتری کنیم تا همه را دوست بداریم.

۱۴- هر چه می گذرد، هر که میرود یا می میرد خوب و دوست داشتنی میشود. پس حقی عظیم در رفتن و مردن و گذشتن وجود دارد. آن حق چیست؟ تاریخ، فراق، مرگ، نابودی.

۱۶-گذشته خوب و مهربان و دوست داشتنی است و آینده هم. فقط حال است که بد است. چرا؟

از کتاب پدیده شناسی هویت انسانی استاد علی اکبر خانجانی ص ۶۲

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.