وبلاگ مد و فشن درس ایگو

وبلاگ مد و فشن درس ایگو

برای دنبال کردن اخبار تازه و ناب با وبلاگ مد و فشن درس ایگو همراه باشید!
وبلاگ مد و فشن درس ایگو

وبلاگ مد و فشن درس ایگو

برای دنبال کردن اخبار تازه و ناب با وبلاگ مد و فشن درس ایگو همراه باشید!

چطور زندگی خود را تغییر دهیم؟

چطور زندگی خود را تغییر دهیم؟


به خاطر داشته باشید زندگی شما در واقع، از همان کارهایی که به طور روزانه انجام میدهید تشکیل شده است. از صبحانه خوردنتان گرفته تا رفتن به محل کار یا تحصیلتان، حتی زمانی که به خانه برمیگردید و … تا صبح روز بعد!

احتمالاً شما هم بار ها افرادی را دیده اید که به دهه سوم یا چهارم زندگیشان رسیده اند و زمانیکه صحبت از تغییرات به میان میاید، به دوستانشان توصیه میکنند که در سن های پایین تر سعی در تغییر مثبت اخلاقیات خود بکنند. آنها اغلب تازه به این نتیجه رسیده اند که باید زودتر از این ها تغییراتی را در زندگی خود میدادند.

 اکثر افراد از واژه تغییر خاطره خوبی ندارند و حتی به نظرشان کار سختی میاید، به همین دلیل سعی میکنند به جای تغییر در شرایط زندگیشان، به فکر مدارا با شرایط فعلی زندگیشان باشند. حتی زمانیکه واقعا حس نیاز به تغییر را در زندگی خود احساس میکنند!

اگر تمایل دارید شرایط زندگی خود را تغییر دهید باید از همین امروز شروع کنید!

اشتباه نکنید! قرار نیست در عرض یک روز تغییرات زیادی را در خود ایجاد کنید، بلکه قرار است تلاش کنید که طی مدت زمان مشخصی خود را متحول سازید. فقط تلاش برای تغییرات جدید است که باعث متحول شدن و پیشرفت زندگیتان میشود. حتی کوچکترین تغییرات در روال روزمره زندگی شما می تواند باعث تغییرات در زندگی شما شود.

 به عنوان مثال، سعی کنید کار جدیدی را تجربه کنید، خوردن غذا های جدید و متنوع، تغییر ساعات ورزشتان در طول روز یا تجربه مکان های تفریحی جدید هم میتوانند پیشنهاد های مناسبی برای تغییر زندگیتان باشند. این تغییرات کوچک ممکن است بیهوده به نظر برسد، اما در طولانی مدت زندگی شما را جالب تر می کند.

 

چند راهکار پیشنهادی برای تغییر مثبت در زندگیتان:

 

مسیر زندگی خود را بررسی کنید!

 

توجه به این موضوع که در حال حاضر در چه جایگاهی حضور دارید و این جایگاه تا چه حد میتواند به شما در روند زندگیتان کمک کند، حائز اهمیت میباشد.

به زندگی خود نگاه کنید و فکر کنید که آیا سبک زندگیتان شما را به هدفتان نزدیک تر میکند یا نه. هماهنگ کردن شیوه زندگیتان با ارزشهای شخصی شما، به احتمال زیاد میتواند به تغییر سبک زندگی شما کمک کند و پلی برای رسیدن به هدفتان باشد. در این راستا، شما ممکن است تصمیم به تغییرات عمده ای مانند تغییر محل زندگیتان، تغییر شغلتان یا حتی تغییر نحوه مدیریت زمان و پولتان بگیرید.

پس از شناسایی مسیر زندگیتان و مشخص کردن آن برای خودتان میتوانید به نتایج مهمی در رابطه با زندگیتان و نحوه تغییر آن برسید.


%D9%85%D8%B3%DB%8C%D8%B1-%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C%D8%AA-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%DA%A9%D9%86.jpg

 

 

به روابط خود توجه کنید!

 

روی روابط فعلیتان تمرکز کنید! مطمئن شوید به اندازه ی کافی برای بودن با عزیزان و نزدیکانتان، وقت صرف میکنید و سعی کنید درک بیشتری از آنها داشته باشید. روابط خوب، میتوانند باعث خوشحالی شما و تغییر سبک زندگیتان شوند.

اگر با فردی در روابط خود به مشکل خوردید، تلاش کنید وقت زیادی را برای رفع مشکلاتتان بگذارید و سعیتان را برای مصالحه با او داشته باشید. اگر احساس تنهایی میکنید و نمیتوانید با دیگران به خوبی ارتباط برقرار کنید، باید تلاش کنید خودتان را در موقعیت های مختلف اجتماعی قرار دهید، سعی کنید خودتان گفتگو را شروع کنید و به یاد داشته باشید لبخند روی صورتتان در روابطتان معجزه خواهد کرد!

 

از منطقه محافظت شده ات فاصله بگیر!

 

بعضی افراد به دلیل ترسی که از تغییرات جدید در زندگیشان دارند، منطقه ای محافظت شده برای خودشان درست کرده و کسی را به داخل آن راه نمیدهند. حتی گاهی آنقدر محافظت این منطقه شدید میباشد که افرادی که قصد نزدیک شدن به آنها را دارند انگار به منطقه ای پر از مین وارد میشوند!

اگر شما هم از این دسته از افراد هستید، باید ابتدا دیوار سنگی دور خود را فرو ریخته و سپس سعی کنید تعامل بیشتری با دیگران داشته باشید!

سعی کنید کاری را انجام دهید که هر روز انجام نمیدهید! به نمایشی بروید که هرگز نرفته اید! با فردی جدید صحبت کنید!

چیزی بخورید که تا الان نخورده اید! سرگرمی ای جدید انتخاب کنید و به مکانی جدید سفر کنید! اگر ورزشی خاص را انجام میدهید، به دنبال ورزش جدید بروید و یا در همان عرصه پیشرفت کنید!

 

نگرشت را تغییر بده!

 

مطمئناً شما هم این جمله را بسیار شنیده اید که همه چیز از مغز ما نشأت میگیرد؛ شک نکنید که طرز تفکرتان نقش بسیاری در روند زندگیتان خواهد داشت. شما برای اینکه زندگی لذت بخشی را تجربه کنید و تغییرات دلخواهتان را در زندگیتان بدهید، ابتدا میبایست روی ذهن خود کار کرده و آن را برای پذیرش تغییرات آماده کنید. هنگامیکه ذهنتان تغییرات لازم را بپذیرد آنگاه میتوانید با اطمینان خاطر اقدام به تغییر و تحول زندگیتان بکنید.

 

%D9%86%DA%AF%D8%B1%D8%B4%D8%AA-%D8%B1%D8%A7-%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1-%D8%A8%D8%AF%D9%87.jpg

 

 

 

 

تأثیر شغل روی زندگیتان را جدی بگیرید!

 

هیچ‌گاه از اهمیت شغلتان روی زندگیتان غافل نشوید! انتخاب شغل مناسب، یکی از انتخاب های مهمیست که در زندگیتان انجام میدهید. کاری که شما قرار است در تمام روز های زندگیتان با آن سرو کار داشته باشید و مهم ترین تأثیر را روی زندگیتان خواهد داشت.

سؤالی که مدام باید از خودتان بپرسید این است:

آیا کاری که در حال حاضر در حال انجام آن هستم به پیشرفت شغلی من کمک میکند؟

زمانیکه پاسخ سؤالتان نه بود، نیازمند تغییرات شغلی اساسی هستید!


%D8%AA%D8%A7%D8%AB%DB%8C%D8%B1-%D8%B4%D8%BA%D9%84-%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%A7%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%AF.jpg

 

 منبع : وبلاگ درس ایگو

تاریخچه شلوار در طول تاریخ


به طور کلی پیدایش شلوار در طول تاریخ به قرن هفتم تا ششم قبل از میلاد برمیگردد. با اینکه اطلاعات دقیقی از مخترع آن در دست نیست، قدیمی ترین آثار باقی مانده از شلوار در طول تاریخ جهان گویای این موضوع است که شلوارهای اولیه توسط سربازان وسوارکاران ایرانی پوشیده شده است. باظهور اسب سواری در ایران پوشیدن شلوار در حین سوارکاری بخصوص برای جنگیدن، راهی برای زنده ماندن در نبرد ها به حساب می آمد. نمونه ای از قدیمی ترین شلوار ایرانیان در دوره مادها در تصویر زیر نشان داده شده است که این تصویر مربوط به یک لوح طلایی از گنجینه ی جیحون است. شلوارهای اولیه با بند در قسمت مچ پا بسته می شدند.


%D8%B4%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B1-%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE%DA%86%D9%87-%D8%B4%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B1-1-.jpg


قدیمی ترین شلوار موجود در جهان


تصویر روبه رو مربوط به قدیمی ترین شلوار موجود در جهان است که قدمت آن حدودا ۳۰۰۰ سال پیش است. این شلوار در گورستانی واقع در غرب چین یافت شده است که آب و هوای خشک آن منطقه به حفظ اجساد، پوشاک قدیمی و… کمک کرده است. این شلوار اکنون در یکی از موزه های چین قرار دارد .

با توجه به تصویر شلوار می بینیم که از سه تکه تشکیل شده است و دو تکه مربوط به پاچه های شلوار هستند و تکه وسط در فاق شلوار قرار گرفته که احتمالا به علت راحت سوار و پیاده شدن بر روی اسب به این فرم طراحی شده است.


%D8%B4%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B1-%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE%DA%86%D9%87-%D8%B4%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B1-3.jpg



به صورت تدریجی شلوار وارد غرب شد و فرم و کاربرد آن در ابتدا به تقلید از ایرانیان باستان بود.

در غرب برخی از اقوام این نوع پوشش را مخصوص بربر ها و وحشی ها می دانستند و یا حتی آن را به تمسخر می گرفتند به طور مثال یونانیان به آن لقب “Thulakos” به معنی کیسه یا گونی داده بودند.

با این حال آنها نمی توانستند کاربردی بودن و تعادل گرمایی که شلوار برای انسان ایجاد می کند را انکار کنند به همین علت شلوار محبوبیت خود در بین غربیان هم بدست آورد و مردان در سراسر جهان از این نوع پوشش استفاده کردند.

در قرون اولیه میلادی پوشش مردان شبیه ایرانیان باستان بود .

مردان در اروپای شمالی نوعی شلوار تنگ که به قواره ی اندام دوخته شده بود می پوشیدند و به علت مقابله با سرمای سرزمین های شمالی جنس آن از نوع پوست حیوانات تهیه می شد.

در بالا با کمربند و در پایین توسط تسمه های ضربدری تا بالای زانو بسته می شد. این سبک شلوار بعد ها مورد تقلید سربازان رومی قرار گرفت.

%D8%B4%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B1-%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE%DA%86%D9%87-%D8%B4%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B1-4.jpg


درقرون وسطی (قرن پنجم تا قرن پانزدهم میلادی) مردان ایتالیا (رومی ها) جوراب شلواری داشتند. که در بالا با کمربند و از زانو به پایین با بند جوراب به صورت ضرب در بسته می شد. در قرن پانزدهم میلادی لباس های چند رنگ بوجود آمد به طوری که حتی دو لنگه ی جوراب هم همرنگ نبود. در واقع شبیه جوراب شلواری بود و توسط شوالیه ها زیر زره هایشان پوشیده می شد.


%D8%B4%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B1-%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE%DA%86%D9%87-%D8%B4%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B1-4-1.jpg


در اواخر قرن ۱۵ و ۱۶ میلادی تناسبات شلوار تغییر زیادی کرد، شلوار ها درقسمت رانها بسیار حجیم تر و در قوزک پا تنگ شدند. قسمتهای پف دار دارای چاک بوده و در زیر آن پارچه های رنگی نمایان میشد، این مدل های چاک دار را بیشتر آلمانی ها بکار می بردند.

در این شلوار ها لایه ای از پنبه، سبوس گندم و موی اسب در قسمت ران آنها تعبیه شده بود و فقط رانها را می پوشاند.گاهی هم در قسمت پایین ران جوراب دوخته می شد و یا اینکه سر هم برش می دادند که دیگر نیازی به دوختن آنها به یکدیگر نبود.

در اسپانیا این شلوار ها دارای پف کمتر و بدون لایه های دیگر بود. در فرانسه پفهای شلوار به صورت افقی بود و درانگلستان از دو مدل استفاده می کردند. آنها به مدل های خیلی پف دار “Full slop” وبه مدل های کم لایی و پف کم “Spanish slop” میگفتند.


%D8%B4%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B1-%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE%DA%86%D9%87-%D8%B4%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B1-5.jpg


اگر علاقه مندید به دانستن نحوه تغییر فرم شلوار و شکل آن هستید، میتوانید به وبلاگ درس ایگو مراجعه کنید!


اوت کوتور ( دوخت سفارشی سطح بالا )


تعریف و استانداردها

اوت کوتور ( به فرانسوی: Haute couture با تلفظ اوت کوتوغ ) به مد سطح بالایی گفته می شود که به صورت دوخت سفارشی و دست دوز تهیه می شود. در دوخت این لباسها از پارچه های مرغوب و گران قیمت و با کیفیت بالا استفاده می شود که با دقت فراوان در جزییات توسط طراحان و دوزندگان انتخاب می شوند. این روش دوخت لباس بسیار دقیق و وقت گیر است و مستلزم تسلط بر تکنیک های مختلف دوخت و دوز دستی می باشد.کلمه «کوتور» در زبان فرانسه به معنای دوخت و دوز است ولی می تواند معادل کلمات فشن، خیاطی یا سوزن دوزی نیز به کار رود. کلمه «اوت» نیز در زبان فرانسه به معنای «بالا» است. لباس های اوت کوتور ( دوخت سفارشی سطح بالا ) اغلب مختص یک مشتری و مطابق با اندازه‌های آن شخص دوخته می‌شود. با توجه به زمان بر بودن و استفاده از مهارت های بالای دوخت این لباس ها دارای برچسب قیمت نمی باشند، کما اینکه در این سطح از دوزندگی قیمت بی اهمیت ترین بخش آن است.

برای اینکه یک خانه طراحی مد بتواند از عنوان اوت کوتور ( دوخت سفارشی سطح بالا ) استفاده کند باید شرایط و استانداردهایی که توسط اتحادیه پوشاک اوت کوتور پاریس تعیین شده را رعایت کرده باشد. برخی از این شرایط بدین شرح می باشد:

• طراحی و تحویل سفارشات برای مشتریان خاص

• داشتن آتلیه ای در پاریس با حداقل ۱۵ کارمند تمام وقت

• داشتن کارگاهی با حداقل ۲۰ کارمند متخصص و فنی

• ارائه دو کالکشن در سال شامل حداقل ۵۰ طرح از لباس های روز و شب


تاریخچه پیدایش اوت کوتور


خاستگاه واژه اوت کوتور به اوایل قرن ۱۷ میلادی بازمی گردد.

رُز برتین ( ۱۸۱۳ – ۱۷۴۷م ) طراح لباس ملکه ماری آنتوانت Queen Marie Antoinette را میتوان خالق و ترویج دهنده مد و اوت کوتور به فرهنگ فرانسوی دانست.

سفرهای اروپایی به لطف خطوط راه آهن و کشتی ها ی بخار افزایش یافته بود و زنان ثروتمند می توانستند به راحتی به پاریس رفته و لباس و ملزومات آن را تهیه کنند. خیاطان پاریس به عنوان بهترین ها در اروپا شناخته می شدند، بنابراین کار آنها بر کار خیاطان محلی ارجحیت داشت.

مسافرانی که از پاریس باز می گشتند لباسهایی را به همراه می آوردند که بعدها توسط خیاطان محلی کپی می شد. زنان شیک برای رسیدن به هدف خود از آخرین مدهای پاریس الهام می گرفتند.


%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE%DA%86%D9%87-%D9%BE%DB%8C%D8%AF%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%A7%D9%88%D8%AA-%DA%A9%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1.jpg


طراح و خیاط شخصی دوز


کوتوریر couturier ( طراح و خیاط شخصی دوز ) فرد یا شرکتی است که برای مشتریان خاص لباس طراحی و تولید می کند. چارلز فردریک ورث ( ۱۸۹۵ – ۱۸۲۶م ) را امروزه به عنوان پدر اوت کوتور ( دوخت سفارشی سطح بالا ) می نامند.

ورث سالن مد خود را با نام «خانه ی ورث» ( House of Worth ) در ربع آخر قرن نوزدهم افتتاح کرد و از اولین طراحان لباسی است که آثارش را بر تن مانکن های زنده به نمایش گذاشت و از لیبل نام خودش بر روی لباس ها استفاده کرد.

پس از او طراحانی مانند ویونت ، فورچونی ، لنوین ، دیور ، شنل و…راهش را ادامه دادند و برخی از آنها همچنان به طراحی و تولید لباس با طراحان مدرن مشغول هستند.

امروزه نمایش شوهای لباس اوت کوتور ( دوخت سفارشی سطح بالا ) صرفا به قصد فروش انجام نمی گیرد ، بلکه برای کسب اعتبار بیشتر برای نام تجاری و الهام بخش صنعت مد در بخش لباس های آماده است. همچنین این طرح ها میتواند برای پرفورمنس های موسیقی و… استفاده شود.


%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%88-%D8%AE%DB%8C%D8%A7%D8%B7-%D8%B4%D8%AE%D8%B5%DB%8C-%D8%AF%D9%88%D8%B2-%D8%A7%D9%88%D8%AA-%DA%A9%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1.jpg


بازار کوچک اوت کوتور


امروزه تنها ۲۰۰۰ زن در جهان لباسهای اوت کوتور را خریداری میکنند که ۶۰ درصد آنها آمریکایی هستند و ۲۰۰ نفر آنها مشتریان ثابت هستند. اغلب، طراحان لباسهایشان را به ستاره های سینما به منظور تبلیغات برای برند خود به امانت می دهند تا در فرش قرمزها دیده شوند.

در طول دوران طلایی مد، پس از جنگ جهانی دوم حدود ۱۵۰۰۰ زن لباس های اوت کوتور می پوشیدند.


%D9%81%D8%B1%D8%B4-%D9%82%D8%B1%D9%85%D8%B2-%D8%A7%D9%88%D8%AA-%DA%A9%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%B4%D8%AE%D8%B5%DB%8C-%D8%AF%D9%88%D8%B2.jpg


برای دیدن ادامه مطلب میتوانید به صفحه اصلی این مقاله در وبلاگ درس ایگو مراجعه کنید.

تفاوت مد و ترند در چیست؟



تفاوت مد وترند مسئله ایست که ذهن اکثر افراد را به خود مشغول میکند.
مد و ترند کلماتی هستند که امروزه مبحث داغی بین جوانان است، اما آیا واقعا جوانان تفاوت مد وترند را میدانند؟
آیا میدانند مد و ترند توسط چه کسانی و چگونه پیش بینی می شوند؟
در این مقاله با تفاوت مد و ترند آشنا میشویم و اگر علاقه مند به کسب اطلاعات درباره ی پیش بینی روند مد هستید میتوانید مقاله پیش بینی روند مد درس ایگو را مشاهده کنید.

در یک نگاه کلی، مد و ترند هر دو میتوانند به معنای دنبال کردن و استفاده از آخرین سبک ها در زمینه های مختلف ازجمله پوشاک، فرم اندام، مدل آرایش، موسیقی، معماری، تکنولوژی و… باشند، ولی در واقع اصلی ترین تفاوتشان این موضوع است که ترند جزئی از مد است ولی مد شامل مجموعه ای از ترند های مختلف میباشد.

در واقع مد به شکل یک سبک است ، سبک در لباس (Clothing)، کفش وپاپوش(footwear)، شیوه زندگی(lifestyle)، لوازم جانبی(accessories)، آرایش(makeup)، مدل مو(hairstyle) و اندام(body) که برای یک فصل وشرایط زندگی و آب وهوایی خاص متغیر است.
ترند در اصل روند و مدت زمان ماندگاری مد به حساب می آید. این ماندگاری میتواند کوتاه یا طولانی مدت باشد.
در واقع زمانیکه یک مد مورد استقبال همه قرار می گیرد و این استقبال مدت زمانی دوام می آورد در اصل شیک بودن خود را در نظر مردم حفظ می کند و ترند می شود!
این مدت زمان ممکن است شش ماه، ۱ سال یا ۲ سال دوام بیاورد البته گاهی اوقات نیز ممکن است به دلیل سبک منحصر به فرد آن مد، طولانی تر شود .ترند دارای یک خاصیت خاص است که مردم از آن پیروی می کنند ولی به هر حال از آن عبور می کنند.

مردم برای اینکه همیشه منحصر به فرد باشند، تنها و تنها با تلاش و کوشش در امور زندگی وشغل خود، این امر برایشان امکان پذیر نیست، بلکه نوع سبک و استایلشان هم در این قضیه دخالت دارد. مردم باید سبک خود را پیدا و انتخاب کنند تا بتوانند با دیگران متفاوت باشند، پس با مد پیش می روند زیرا مد ها در هر دوره متفاوتند و با شخصیت ها وسلایق متفاوت سازگار هستند. اما همیشه همراه با مد پیش رفتن سخت است و هزینه بالایی دارد و همچنین بدلیل اینکه از نیازهای اولیه انسان نیستند تنها افراد ثروتمند و سلبریتی ها می توانند همراه با آخرین مد پیش روند، اما زمانی که یک مد تبدیل به ترند می شود آنوقت است که مردم باید خود را با جامعه انطباق دهند، تا بتوانند بخشی از جامعه باشند، در غیر این صورت از جامعه عقب می مانند!



مجموعه ای از ترند های 2018


پارچه های چاپیِ گل دار

هنگامی که Arthur Lasenby Liberty اولین چاپ و رنگرزی پارچه های ابریشمی و ساتن خود را با طرح های گل و گیاهان مینیاتوری در دهه ۲۰ میلادی آغاز کرد، احتمالا هیچ تصوری از این نداشت که این الگوها همگی تقریبا ۱۰۰ سال بعد ترند می شوند و قوی تر از قبل دوباره برمی گردند.



طرح های راه راه رنگین کمانی

برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ این طرح در ران وی تابستان Gucci، Chloéو Peter Pilotto دیده شد و هم اکنون این طرح ترند شده است و برای ورود به بازارها و خیابان ها آماه است.



عینک های مینیاتوری

عینک های الهام گرفته از فیلم Matrix یکی از پر طرفدارترین ترندِ عینک در تابستان است. بخصوص مدل چشم گربه ای به جای بیضی یا مستطیل زیرا این مدل با اکثر چهره ها متناسب است و دل فریبی را به هرپوششی می افزاید.


نحوه چیدمان لباس ها در کمد لباس

چیدمان لباس در کمد لباس


در عصر حاضر و باتوجه به کوچک بودن خانه ها و کمبود فضای کافی برای تمام وسایلمان بهتر است به چیدمان لباس ها در کمد لباس خود توجه کنیم و سعی کنیم به بهترین شیوه را در چیدمان لباس ها انتخاب کنیم.

چند راه مناسب برای چیدمان لباس ها در کمد لباس


به مدل کمد لباستان دقت کنید!


به پهن یا باریک بودن کمد لباستان ، قد بلند یا کوتاه ان دقت کنید. مثلا اگر کمد لباستان باریک و قد بلند میباشد بهتر است لباس هایتان را به صورت عمودی مرتب کنید! باعث خوشحالیست که قبلا افرادی فکر چیدمان لباس ها در کمد لباس را کرده اند و در حال حاضر شما میتوانید مدل های مختلفی از چوب لباسی ها را در فروشگاه های مربوط به وسایل خانه خریداری کنید.





استفاده بهینه از تمام فضاهای ممکن!


برای چیدمان لباس ها در کمد لباس میتوانید از پشت در کمد لباستان استفاده کنید! پشت در کمد لباس بهترین مکان برای آویزان کردن اکسسوری های شماست!

کمد لباستان را تقسیم بندی کنید!

شما میتوانید با استفاده از جعبه های تقسیم کننده ای که در بازار وجود دارد کمد لباس خود را بچینید! این جعبه ها در بسیاری از فروشگاه ها فروخته میشوند و بسیاری از افراد نیز برای چیدمان جوراب ، لباس زیر، شال و…. از آنها استفاده میکنند.
حتی گاهی افراد براساس تعداد دفعات پوشیدن لباس هایشان کمدشان را به چند قسمت تقسیم بندی کرده و به این شیوه میتوانند به لباسهای مناسب برای هر زمانی دسترسی داشته باشند!





چیدمان لباس ها در کمد لباس بر اساس ویژگی آنها!


بسیاری از افراد هنگام چیدمان لباس ها در کمد لباس خودشان تصمیم میگیرند لباسهایشان را براساس رنگ های شبیه به هم بچینند. این روش به انها کمک میکند که بدانند بیشترین رنگ لباسهایشان شامل چه رنگ هایی میشود و کمبود چه رنگ هایی در کمد لباسشان حس میشود. علاوه برآن با این روش شما برای ست کردن لباسهایتان با هم سرعت بیشتری خواهید داشت و همه چیز جلوی چشمتان است! شما هم میتوانید از این روش برای چیدمان لباس ها در کمد لباس خودتان استفاده کنید.
یکی از محبوبترین راه های ممکن برای چیدمان لباس ها در کمد لباس چیدن لباس های مشابه (تمام شلوار ها باهم، پیراهن ها باهم و..) در کنار هم میباشد. بسیاری از افراد از این روش برای مرتب کردن کمد لباسشان استفاده میکنند و از نتیجه آن نیز بسیار راضی هستند.

لباسهای فصل های مختلف را جدا کنید!

شما میتوانید برای استفاده بهتر از کمد لباستان سعی کنید قسمت های مختلف را در کمدتان ایجاد کرده و لباس فصل های مختلف سال را در کمدتان جدا کنید!

یادتان باشد احتمال بیشتری برای پوشیدن لباسی که بتوانید آنرا ببینید وجود دارد پس در چیدمان لباسهایتان توجه کنید طوری لباسهایتان را بچینید که بتوانند دیده شوند!





نکته ای که باید یاد آور شویم اینست که روش های مختلفی برای چیدمان لباس ها در کمد لباس خود وجود دارد و هیچ راهی راه درستی نیست، مگر آنکه برای شما مناسب تر باشد.


سعی کنید کمد لباس خودتان را داشته باشید!