وبلاگ مد و فشن درس ایگو

وبلاگ مد و فشن درس ایگو

برای دنبال کردن اخبار تازه و ناب با وبلاگ مد و فشن درس ایگو همراه باشید!
وبلاگ مد و فشن درس ایگو

وبلاگ مد و فشن درس ایگو

برای دنبال کردن اخبار تازه و ناب با وبلاگ مد و فشن درس ایگو همراه باشید!

فست فشن (Fast Fashion) چیست و روند کار آنها به چه صورت است؟

فست فشن چیست؟ | روند کار فست فشن ها به چه صورت است؟

فست فشن (Fast Fashion) چیست؟

 

شاید اصطلاح فست فشن برای شما آشنا باشد، فست فشن به شرکت های تولید پوشاکی اتلاق می شود که با تولید سریع و سرسام آور و همچنین با قیمت های پایین سعی دارند به سود بیشتری برسند و شما را به مشتری دائمی خود تبدیل کنند.

فست فشن  ها در واقع مد را از روی کت واک ها در کمترین زمان ممکن (حداکثر دوهفته) به فروشگاه ها و مغازه ها می آورند.

به عبارتی دیگر فست فشن به لباس های ارزان، تِرند و یا نمونه های کپی شده از کت واک ها گفته می شود که با سرعت خیلی زیاد به لباس هایی در فروشگاه های خیابانی تبدیل می شوند.

در این مقاله قصد داریم به صورت تخصصی با نحوه ی کار فست فشن ها آشنا شویم، پس همراه با ما باشید.

هدف اصلی فست فشن ها چیست؟

 هدف اصلی فست فشن - فست فشن چیست؟

آیا هنگام خرید لباس از برند های فست فشن به این فکر کرده اید که این همه لباس، با مدل های متنوع و با این سرعت چگونه تولید می­شوند؟

یا حتی از خود پرسیده ­اید که من در این زمان به این لباس ­ها نیازی دارم یا نه؟

به شما این اطمینان را می­دهیم که در %۸۰ مواقع، واقعاً به آن لباس نیازی نداشته اید ولی توان مقاومت در برابر تنوع و زرق و برق فروشگاه های لباس را ندارید و اقدام به خرید می‏کنید.

هدف اصلی این شرکت ها دقیقاً همین است! آنها توانسته اند احساس نیاز را در شما تشدید کنند.

احساس نیاز به خرید تنها با ورود شما به این فروشگاه ­ها ایجاد نمی­شود. رسانه ها، تبلیغات، سلبریتی ­ها، شبکه های اجتماعی و… به صورت ناخودآگاه در شما تأثیر می­گذارند و یا حتی زمانی که شما دوستان خود را با لباس­ های مختلف در محل کار، مهمانی ها، دانشگاه و … می بینید، شما هم تمایل پیدا می­کنید که با مد روز پیش بروید.

اساس کار فست فشن ها چگونه است؟

  • هزاران سبک در تولیدات فست فشن ها وجود دارد، به طوری که همه ی ترند ها را شامل می شوند.
  • زمان چرخه ی تولید لباس ها از لحظه ای که لباس ها ترند می شوند و یا در کت واک ها دیده می شوند تا لحظه ای که در قفسه های فروشگاه ها برای فروش چیده می شود بسیار کوتاه است.
  • تولید لباس ها در کشورهایی مانند چین، بنگلادش و… که نیروی کار بسیار ارزان است صورت می گیرد. زیرا در این کشورها کارگران با دستمزد بسیار پایین و تحت شرایطی سخت و بدون ایمنی کافی هم حاضر هستند کار کنند.
  • و...
  • اگر علاقه مند هستید بیشتر راجع به این موضوع بدانید به مقاله فست فشن چیست؟ وبلاگ مد و فشن درس ایگو مراجعه کنید.

چطور فشن بلاگر موفقی شوم؟


فشن بلاگر موفق چه ویژگی هایی دارد؟

راه های بسیاری برای تبدیل شدن به یک فشن بلاگر (Fashion Blogger) موفق وجود دارد. ما در این مقاله سعی کرده ایم چند اصل اساسی و مهم را به شما یادآوری کنیم تا تبدیل به فشن بلاگری موفق شوید! بهتر است پیش از خواندن ادامه مقاله به این سوال فکر کنید: “وجه تمایز شما با سایر فشن بلاگر های فعال در عرصه کاری شما چیست؟” همانطور که در ادامه نیز به آن اشاره خواهیم کرد، اگر شما تمایزی نسبت به بقیه فشن بلاگر ها ندارید بهتر است اصلا وارد این حوزه نشوید. وجه تمایز شما نسبت به سایر فشن بلاگر ها، میتواند از شما بلاگری موفق بسازد.


۵ اصل مهم برای تبدیل شدن به یک فشن بلاگر:

%D9%81%D8%B4%D9%86-%D8%A8%D9%84%D8%A7%DA%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B9%D9%87-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B7%D8%A7%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%AF.jpg


۱. شروع به اشتراک گذاری محتوا کنید و رابطه ای خوب با بقیه افراد ایجاد کنید!

وبلاگ خود را به خانواده و دوستان خود معرفی کنید و آدرس آن را در شبکه های اجتماعی خود منتشر کنید. (البته سعی کنید به طور آزار دهنده این کار را انجام ندهید!) شما برای پیدا کردن وبلاگ نویسان و فشن بلاگر هابی مشابه کار خود، نیازمند صرف زمان هستید! ایجاد ارتباط خوب با دیگر فشن بلاگر ها و مخاطبان، از طریق شبکه های اجتماعی مانند توییتر و لینکدین میتواند تاثیر مثبتی در روند کاریتان داشته باشد! مطمئنا شما پس از مدتی از تاثیر یک توییت یا انتشار پستی در لینکدین از ایجاد روابط خود، شگفت زده خواهید شد!

پس از آشنا شدن با دیگر وبلاگ نویسان، میتوانید قراری با وبلاگ نویسانی که شما را تحسین میکنند بگذارید و این راهی عالی برای ایجاد ارتباط بین شما و دیگر فعالان این عرصه است. از این راه میتوانید جامعه مخاطبان خود را نیز گسترش دهید!


۲. استراتژی مرتبط با فضای کاریتان داشته باشید!

وبلاگ خود را به خانواده و دوستان خود معرفی کنید و آدرس آن را در شبکه های اجتماعی خود منتشر کنید. (البته سعی کنید به طور آزار دهنده این کار را انجام ندهید!)

  • وجه تمایز شما با بقیه چیست؟
  • مخاطبانتان چه کسانی هستند و چگونه با شما ارتباط برقرار میکند؟
  • زمان آزاد مخاطبانتان معمولا چه زمانی است؟
  • مخاطبانتان عموما به دنبال چه موضوعاتی در وبلاگ شما میگردند و چطور میتوانید نیازشان را برطرف کنید؟
  • مخاطبانتان علاقه مند به چه موضوعاتی هستند؟
  • و…

%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%AA%DA%98%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D9%86-%D8%A8%D9%84%D8%A7%DA%AF%D8%B1.jpeg


تعیین استراتژی یعنی پاسخ مناسب و دقیق به هر سوالی که مربوط به مخاطبانتان است!

  • استفاده از محتواهای استراتژیک!

در این قسمت شما باید بسیار خلاق عمل کنید و از هوش و ذکاوت خود استفاده کنید. میتوانید از بازخورد نظرات افراد دیگر نیز استفاده کنید. در این راستا میتوانید از هر روش استراتژیکی استفاده کنید. روش های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد مانند استفاده از محتواهای مناسبتی، برقراری مسابقات مرتبط و دادن جوایز و….

  • صادق باشید!

در واقع در ابتدا وبلاگ مد و فشن شما خیلی شلوغ نخواهد بود، بنابراین هیچ دلیلی برای سخت گیری راجع به پست های ابتداییتان وجود ندارد. قرار نیست مردم را با پست هایی به دور از واقعیت فریب دهید! ابتدا تعدادی از محتواهایتان را منتشر کنید و شروع به دریافت بازخورد صادقانه از مردم کنید.

  • برنامه ای برای گذاشتن هر مطلب داشته باشید!

با توجه به زمانی که بیشترین بازدید از وبلاگتان صورت می گیرد، روز های مناسب را برای انتشار مطالب خود انتخاب کنید. برای مثال شما میتوانید در جایی از وبلاگ مد و فشن خود روزهایی که قرار است مطالبتان را منتشر کنید در اختیار بازدیدکنندگانتان قرار دهید!

مهم ترین هدف شما این است که مردم را به سمت وبلاگ خود جذب کنید و امیدوار باشید که آنها آنچه را که می بینند دوست داشته باشند و وبلاگ شما را در خاطر خود ثبت کنند و دوباره به آن بازگردند یا حتی آنرا به بقیه افراد معرفی کنند.

اگر از این مطلب خوشتان آمده، برای مشاهده ادامه مطلب چطور فشن بلاگر موفقی شوم؟ در وبلاگ مد و فشن درس ایگو کلیک کنید.




چه نوع پارچه ای مناسب من است؟


شناخت انواع جنس پارچه

وقتی تصمیم به دوخت لباس یا حتی خرید لباس مخصوص خود را دارید، چندین سوال ذهن شما را درگیر می­کند.

از خودتان می پرسید:

چه پارچه ای برای مانتو زنانه مناسب است؟

چه پارچه ای چروک نمی­شود؟

چه پارچه ای برای پیراهن مجلسی مناسب است؟

چه پارچه ای برای پالتو زنانه مناسب است و همینطور به جست و جو کردن ادامه می­دهید و حتی ممکن است جواب هایی را از سایت های مختلف بگیرید که به شما درانتخاب پارچه و لباس کمکی نکند.


آنقدر تنوع محصولات در بازار زیاد است که اگرچه اسامی و خصوصیات ظاهری تعداد زیادی از پارچه ها را بدانید، دوباره زمانی که وارد بازار پارچه می­شوید با پارچه های جدید دیگری که شما را در انتخاب هایتان مردد می­کند، مواجه می­شوید.

درست است که تعدادی از پارچه ها مانند کرپ ، لینن و… همیشه در حال تولید هستند، اما پارچه های دیگری با نام های تجاری و بافت های جدید دوباره وارد بازار خواهد شد.

بنابراین به نظر شما راه حل درست چیست و چگونه می توان انتخاب مناسبی داشت؟

برای پاسخ به این پرسش ها، در ابتدا ما تعدادی از پارچه های رایج در بازار که بیشتر برای مانتو زنانه ، پالتو و پیراهن و لباس مجلسی استفاده می­شوند را همراه با مشخصات و کاربرد آن ها به شما معرفی می­کنیم :



انواع جنس پارچه و مشخصات آنها



زیر دست پارچه، راهی ساده برای تشخیص پارچه

سپس یک راه نسبتاً ساده برای تشخیص پارچه به شما آموزش می­دهیم. در این صورت، اگر شما نام پارچه را هم ندانید ،چند نکته را می دانید و با آن ها به احتمال خیلی زیاد می­توانید پارچه مناسب خود را انتخاب کنید.

در دنیای پارچه شناسی اصطلاحی وجود دارد به نام “زیر دست پارچه” که البته یکی از راه­ های تشخیص پارچه است ولی قابلت اندازه گیری ندارد و با تجربه و حس لامسه می­تواند بعضی از مشخصات یک پارچه را مشخص کند.

زﯾﺮ دﺳﺖ ﭘﺎرﭼﻪ واﮐﻨﺶ ﺣﺴﯽ ﺷﺨﺺ ﺑﻪ ﻫﻨﮕﺎم ﻟﻤﺲ ﭘﺎرﭼﻪ ﺑﺎ دﺳﺖ اﺳﺖ. ﺑﺮای ﺑﯿﺎن اﯾﻦ واﮐﻨﺶ ﺣﺴﯽ، از ﺗﻮﺻﯿﻒ ﻫﺎﯾﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺻﺎفی، زﺑﺮی، ﻧﺮم و خشکی اﺳﺘﻔﺎده ﻣﯽ ﺷﻮد. آنگونه ﮐﻪ ﭘﺎرﭼﻪ در زﯾﺮ دﺳﺖ اﺣﺴﺎس ﻣﯽﺷﻮد در واقع زﻣﯿﻨﻪ ی ﺑﺮداﺷﺘﯽ می گردد ﮐﻪ در ﺧﺮﯾﺪ ﭘﺎرﭼﻪ ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده ﻗﺮار می گیرد.



 


چطور زیر دست پارچه را تشخیص دهیم؟

  •  وقتی پارچه ای را لمس می کنید اگر به شما احساس سبکی و صافی بدهد، این پارچه، پارچه ای ظریف و نازک است. پارچه های ظریف مانند حریر یا وال برای بلوزها و یا شومیز زنانه خنک ، راحت و کمی آزاد و یا شال مناسب هستند. اگر نوع مواد اولیه پارچه برایتان مهم است حتما نوع پنبه ای یا ابریشمی این پارچه ها را تهیه کنید.
  • اگر پارچه ای که لمس می کنید به شما احساس سفتی و توپری داد در واقع این مدل پارچه از پارچه های خوش برش و خوش دوخت است، زیرا به علت اینکه تاب نخ (میزان پیچش الیاف به دور یکدیگر) زیاد است باعث می شود پارچه شما سفت تر به نظر بیاید که این قضیه به ایستادگی پارچه کمک می کند و فرم خود را حفظ خواهد کرد. همچنین این پارچه ها معمولا کمتر چروک می شوند. پارچه هایی که با این خصوصیت هستند مانند انواع کرپ برای پیراهن ها و لباس های رسمی و مجلسی بسیار مناسب هستند.
  • ﻃﺮح ﺑﺎﻓﺖ ﭘﺎرﭼﻪ نیز از مواردی است که بر زﯾﺮدﺳﺖ ﭘﺎرﭼﻪ اﺛﺮ ﻣﯽﮔﺬارد. ﺑﺮای ﻣﺜﺎل، ﭘﺎرﭼﻪ های ﺑﺎ ﻃﺮح ﺑﺎﻓﺖ ﺳﺎﺗﯿﻦ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﭘﺎرﭼﻪ های دیگر دارای زیر دﺳﺖ ﺻﺎف ﺗﺮ و ﻧﺮم ﺗﺮی هستند در ﻧﺘﯿﺠﻪ ﻧﺎﻫﻤﻮاری ﻫﺎی ﺳﻄﺢ ﭘﺎرﭼﻪ ﮐﻤﺘﺮ و اﻧﻌﻄﺎف ﭘﺬﯾﺮی ﭘﺎرﭼﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ اﺳﺖ. دقت کنید این پارچه ها برای لباس های مجلسی و بلوز های مجلسی مناسب هستند زیرا صافی سطح آن ها باعث ایجاد براقیت زیادی در سطح آن ها می شود که دوختن لباس های روز مره با آن ها مناسب نیست.
  • حتما کشش پارچه را با دستتان بررسی کنید، اگر تصمیم به دوختن لباس های اندامی، شلوار راسته و تنگ دارید سعی کنید از پارچه هایی استفاده کنید که کمی کش بیایند. زیرا باید هنگام نشستن و برخواستن برای اینکه زانوها راحت خم شوند، پارچه کمی حالت کشسانی داشته باشد.
  • اگر پارچه هایی که لمس می کنید کمی حالت گره دار داشتند، برای پاییز و زمستان مناسبند. زیرا تار و پود این پارچه ها زیاد به هم فشرده نیست و منافذی که در بین آن ها وجود دارد مانند عایق عمل می کند. مرغوب ترین نوع این پارچه ها معمولا پشمی هستند و برای مانتوها و کت های پاییزی و زمستانی گزینه های مناسبی هستند.
  • اگر میخواهید از میزان چروک شدن پارچه مطلع شوید مقداری از آن را در دستانتان مشت کنید و به مدت ۳۰ ثانیه نگه دارید اگر قابلیت چروک پذیری بالا داشته باشد کاملا بر روی آن نمایان خواهد شد. پارچه هایی مانند لینن قطعا بسیار چروک پذیر هستند.

برای مشاهده مقاله اصلی  شناخت انواع جنس پارچه  به وبلاگ مد و فشن درس ایگو مراجعه کنید!

خرید اینترنتی لباس زنانه | سفارش لباس سفارشی | سفارش لباس VIP


طولانی ترین شب سال را با استایلی متفاوت بگذرانید!

شب یلدا، طولانی ترین شب سال

همان طور که پیشینیانِ ما در زمان خود، شب یلدا را تا صبح به جشن و پایکوبی می‌پرداختند، اکثر ما هم به شب نشینی ­ها، مهمانی ­ها، جشن و پایکوبی در این شب، دعوت هستیم.

مراسمی که از جنس شب یلدا باشد با بقیه مهمانی­ها فرق دارد زیرا برای گذراندن طولانی ترین شب سال، تا پاسی از شب در کنار عزیزانمان هستیم، پس لباسی که بر تن داریم باید در عین زیبایی، راحتیِ مناسبی داشته باشد.

معمولا خانم­ها قبل از رسیدن شب یلدا به لباس خود فکر می­کنند و دوست دارند در این شب بدرخشند، البته ناگفته نماند که اکثر خانم ها در و مهمانی ها و مراسم دوست دارند بهترین لباس را بپوشند و زیباتر از همیشه بنظر برسند؛ به همین علت قبل از رسیدن این شب به این موضوع فکر می­کنند: چه چیزی بپوشم که هم مناسب فصل باشد، هم شیک باشد و هم کاملا در آن احساس راحتی کنم؟!!

همچنین خانم هایی که به تازگی ازدواج کرده اند یا در مراحل نامزدی و عقد به سر می برند، شب یلدا برایشان حال و هوای دیگری دارد؛ بخصوص اگر بدانند ما برای خانواده های داماد پیشنهاد­های جذابی داریم که برای عروس عزیزشان هدیه ببرند.

درست است که انتخاب لباس کاملا سلیقه ای است ولی وقتی در رنگ، بافت پارچه و طراحی، دارای هماهنگی و تعادل باشد خود به خود نگاه ها را جلب می­کند، همچنین مساًله ی سن و سال و مناسبت هم در انتخاب لباس باید مورد توجه قرار بگیرند.

به طور مثال لباسی که برای عروس خانم­ها انتخاب می­شود؛ اگر طرح پارچه ­ی آن­ دارای رنگ بندی به صورت تنالیته باشد بهتر است از چین، پیلی، تکرار در برش ها و… استفاده شود و اگر پارچه ­ی آن دارای رنگ بندی با رنگ های مکمل باشد بهتر است از برش های ساده تر استفاده شود. رعایت این اصول برای سنین جوانی بسیار مناسب است؛ همچنین در انتخاب نوع رنگ به مناسبت این شب سرد و زمستانی بهتر است به سمت رنگ های سرد و زمستانی برویم.

۳ استایل پیشنهادی درس ایگو به شما:

با توجه به موارد بالا تعدادی از لباس های درس ایگو را به شما پیشنهاد می­دهیم:

این دو لباس یک ست مجلسی و در عین حال راحت و صمیمی را در کنار هم می­سازند. این ست دِرس ایگو همراه با یک جفت بوت و یا حتی همراه با جوراب شلواری و کفش پاشنه بلند یکی از بهترین انتخاب ها برای این شب است. طراحی و برش این پیراهن و پالتو به گونه ای است که با فرم اندام تمامی تیپ ­های اندامی سازگازی دارد. رنگ هایی که برای لباس های این شب در نظر گرفته ایم رنگ هایی کلاسیک و متناسب با شب های بلند زمستانی است.


1070005-front.jpeg

pirahan2-asr-front.jpeg


ترکیب دلنشین این دو طرح سردی رنگ های زمستانی را بخوبی در کنار هم دارد که باعث القای حس آرامش، و رضایت می­شوند. استفاده از این رنگ ها در ست رنگی لباس، افراد را چه از نظر اندام وچه از نظر سن کوچکتر نشان می­دهند. این ست به خاطر هماهنگی در رنگ بندی و طراحی برای هدیه دادن به عروس خانم­ ها بسیار مناسب است.


1010010-front.jpeg


1070002-front.jpeg


پارچه ای که در این ست به کار رفته است از الیاف هایی با رنگ های سفید، مشکی و طلایی بافته شده است. قرار گرفتن این سه رنگ، بخصوص طلایی در بافت پارچه، فاخر بودن آن را نشان می­دهد، به این نوع پارچه ها به اصطلاح لمه دار گفته می شود. کت و دامن مجلسی ای که به شما پیشنهاد می­دهیم به علت اینکه طرح پارچه از اهمیت ویژه­ای برخوردار است؛ برشی ساده و ظریف دارد و همچنین به علت کیفیت عالی لباس های دِرس ایگو (از نظر جنس پارچه، برش و دوخت) به خوبی بر روی اندام قرار می­گیرد. این دست لباس برای خانم های مسن تر و مادران عزیز بسیار جذاب و شیک است.


1110002-front.jpeg


چه رنگی مناسب لباس شب یلداست؟!


مشاهده ادامه مقاله لباس مناسب شب یلدا در وبلاگ مد و فشن درس ایگو


خرید اینترنتی لباس از برند درس ایگو