وبلاگ مد و فشن درس ایگو

وبلاگ مد و فشن درس ایگو

برای دنبال کردن اخبار تازه و ناب با وبلاگ مد و فشن درس ایگو همراه باشید!
وبلاگ مد و فشن درس ایگو

وبلاگ مد و فشن درس ایگو

برای دنبال کردن اخبار تازه و ناب با وبلاگ مد و فشن درس ایگو همراه باشید!

انواع مدل پیراهن پیشنهادی مناسب عید و فصل بهار

پیراهن‌های حریر چین‌دار و گل‌دار، پیشنهادی مناسب برای مهمانی‌های بهاری!

روزهای بهاری نزدیک هستند و احساس خوب نزدیک شدن عید و مهمانی‌های آن می‌تواند ما را به فکر خرید لباس‌های جدید بیندازد. آیا شما از آن دسته افرادی هستید که به خرید لباس عید می‌روید، یا اینکه از لباس‌هایی که قبلاً خریده‌اید استفاده می‌کنید؟

پیشنهاد می‌دهیم در هر صورت به مُد امسال توجه ویژه داشته باشید، مُد همیشه در حال تکرار شدن است و هر چند سال یک بار لباس‌های قدیمی دوباره مُد می‌شوند. امسال هم پیراهن‌های حریر گل‌دار و چین‌دارِ دوست داشتنی دوباره مُد شده‌اند و جالب است بدانید که انتخاب یک پیراهن حریر گل‌دار و یا چین‌دارِ متفاوت می‌تواند نشان دهنده‌ی شخصیت شاد و جسور شما باشد، پس سعی کنید متفاوت بیاندیشید و متفاوت بپوشید. به کمد لباس خود نگاهی بیاندازید، آیا جای چند پیراهن حریر بهاری را خالی نمی‌بینید؟

البته ممکن است قبلاً پیراهن‌های حریر گل‌دار و یا چین‌داری را دیده باشید که دید شما را نسبت به این نوع پیراهن‌ها عوض کرده باشد ولی اگر به پیشنهادات درس ایگو برای این مدل پیراهن‌ها بیشتر توجه کنید، با دیدن آن‌ها به وجد خواهید آمد.

پیراهن‌های چین‌دار بهاری، انتخابی جسورانه!

اگر دارای شخصیتی سرزنده و جسور هستید و همیشه دوست دارید لباس‌های شاد بپوشید، چه لباسی بهتر از یک پیراهن با رنگ‌های روشن بهاری و چین‌های متوازن و زیبا.

این توازن و زیبایی وقتی در پیراهن‌های چین‌دار دیده می‌شود که از پارچه‌های ظریف و ساده تهیه شده باشند. این نوع پارچه‌ها، چین‌ها را ریزتر و منظم‌تر نشان می‌دهند و همچنین ظرافت فصل بهار در لباس شما کاملاً نمایان می‌شود، و همیشه این ظرافت است که زیبایی را دو چندان می‌کند. استفاده از رنگ‌های متناسب با فصل هم می‌تواند تأثیر زیادی در زیباتر شدن لباستان داشته باشد زیرا حسِ آن فصل را هم به شما و هم به دیگران القا می‌کند.

پیراهن‌های چین‌داری که در تصاویر زیر می‌بینید، علاوه بر اینکه از پارچه‌های مناسب تهیه شده‌اند، با رنگ‌های روشن و شادِ خود شور و شوق بهار را در شما زنده می‌کنند. همچنین چین‌های زیبا در قسمت‌های برش دار می‌تواند جسارت شما را در انتخاب طرحی متفاوت به همه نشان دهد. به همراه پیراهن‌های پیشنهاد شده توسط دِرِس ایگو می‌توانید استایل جسورانه‌ی بهاری خود را با یک جفت کفش پاشنه بلند کِرِم رنگ تکمیل کنید.



مشاهده کامل اطلاعات پیراهن سبز

مشاهده کامل اطلاعات پیراهن صورتی


برای مشاهده ادامه مقاله انواع مدل  پیراهن زنانه  بهاره  کلیک کنید.



ست کردن لباس با رنگ مرجانی


رنگ مرجانی با چه رنگ هایی ست می‌شود؟

حتماً شنیده‌اید که رنگ سال ۲۰۱۹ توسط شرکت پنتون، رنگ مرجانی اعلام شده است. رنگی که بعضی‌ها آن را بسیار دوست دارند و برخی علاقه چندانی به آن ندارند. در هر صورت به شما پیشنهاد می‌کنیم که به مقاله‌ی زیر نگاه کوتاهی بیندازید. زیرا ما به شما ترکیب هایی از این رنگ را نشان می‌دهیم که باعث ایجاد علاقه، نشاط و سرزندگی در شما می‌شود و مطمئناً یکی از ترکیب رنگی‌های پیشنهادی، که در این مقاله به شما ارائه می‌شود را برای استایل خود در نظر خواهید گرفت. پیشنهادات شرکت پنتون در این زمینه بسیار مفید است و ما برای تهیه‌ی این مقاله از مقالات پنتون کمک گرفته‌ایم. اگر به تصویر زیر به عنوان یک نمونه نگاه کنید، می‌بینید که یک پالت رنگی به شما معرفی شده است، در این نمونه، تعدادی از رنگ‌هایی که می‌توانند با مرجانی ست شوند در کادرهای مربع شکل همراه با نام و کد آن‌ها نشان داده شده‌اند.




همچنین هارمونی و یا هماهنگی رنگ‌های موجود در پالت بالا، در مستطیل‌های باریک و چند قسمتیِ زیر نشان داده شده‌اند.

اگر به مستطیل‌های زیر نگاه کنید متوجه می‌شوید که هرکدام از رنگ‌های پالتِ بالا با یک مقدار معینی در کنار رنگ مرجانی قرار گرفته‌اند و با آن یک هماهنگی و یا هارمونی را تشکیل می‌دهند. مقدار رنگ مورد استفاده در هر مستطیل رنگی متفاوت است. به علت وجود تفاوت در مقدار استفاده از رنگ‌هاست که این هماهنگی ایجاد می‌شود.

رنگ مرجانی مناسب چه فصلی است؟

ممکن است فکر کنید این رنگ تنها مناسب فصل بهار و تابستان باشد اما همین رنگ در کنار رنگ های دیگر، می‌تواند در فصول مختلف استفاده شود. در اصل رنگ‌های زیادی هستند که در فصل‌های مختلف سال استفاده می‌شوند و می‌توانند در کنار مرجانی بدرخشند و یا اینکه برجسته‌تر بنظر بیایند.

راهنمای ست رنگ مرجانی

۵ ست رنگی مرجانی پیشنهادی برای شما!

پس اگر تصمیم دارید استایلی جذاب با رنگ‌های هماهنگ با رنگ مرجانی داشته باشید باید یک مستطیل رنگی را در نظر بگیرید و حتماً به مقدار استفاده از رنگ‌های آن دقت کنید. ما در این مقاله با نشان دادن پنچ پالت رنگیِ پنتون همراه با هارمونی‌های آن‌ها و همچنین با به کار بردن یک نمونه ست لباس، طرز استفاده از این پالت و نحوه‌ی ست کردن رنگ‌های مختلف با رنگ مرجانی را به شما نشان می‌دهیم.


ست رنگی مرجانی پیشنهادی شماره1


  • پالت مرجانی و نقطه‌ی کانونی

اگر به پالت رنگ و همچنین مستطیل‌های هماهنگی رنگ‌ها در تصویر زیر دقت کنید می‌بینید که از رنگ‌های بهاری، پرطرفدار، باشکوه و سرد تشکیل شده‌اند. وقتی رنگ مرجانی در کنار آن‌ها قرار می‌گیرد به این پالت گرما داده می‌شود، در حقیقت مرجانی به این پالت زندگی می‌بخشد و درست در نقطه‌ی کانونی این پالت رنگی قرار می‌گیرد. نمونه استایلی که از این پالت برایتان آورده‌ایم ترکیب زیبای مرجانی با سبز‌آبی و تُن تنالیته های رنگی‌ خنثی مانند خاکستری است. ست مرجانی و سبز‌آبی را در آرایش و لباس خود هرگز فراموش نکنید.


ست رنگی مرجانی پیشنهادی شماره ۲


  • پالت مرجانی و غروب خورشید

پالت زیر شامل رنگ‌های پاییزی، گرم و درخشان است، این پالت نشان دهنده‌ی تصویر خیره کننده‌ای از رنگ‌ها در میان آسمان، به هنگام درخشش خورشید است. اگر به طلوع و غروب خورشید نگاه کنید همه‌ی این رنگ‌های زیبا را خواهید دید. مرجانی نیز در کنار این رنگ‌ها به ما انرژی و حیات می‌بخشد و به احساسات ما گرمای لذت بخشی را هدیه می‌دهد. با استفاده از هارمونی رنگ‌های زیر، پاییز خود را مانند خورشید درخشان کنید.

برای مشاهده 3 ست پیشنهادی دیگر رنگ مرجانی به مقاله اصلی آموزش ست کردن لباس ها با رنگ مرجانی به وبلاگ مد و فشن درس ایگو مراجعه کنید.

نگاهی کلی به هنر طراحی صحنه و لباس

طراحی لباس صحنه چیست؟


در کتاب خانم گلناز گلشن استاد دانشگاه و طراح لباس صحنه نقل شده است:

” لباس این توانایی را دارد که نوع نگاه، ماهیت روانی و دَرون شخصیت‌ را برای ما آشکار کند. زنی که در مراسم سوگواری همسرش با گلی بزرگ و قرمز بر پیراهن سیاه ظاهر می‌شود، این حقیقت را بر ما آشکار می‌کند که سوگواری او حقیقی نیست”

همین جمله کافی است که ما به نقش مهم طراحی لباس در تئاتر، سینما و تلویزیون پی ببریم. تأثیرات روانی که فُرم، طرح و رنگ لباس می‌تواند بر مخاطب بگذارد و او را با شخصیت داستان آشنا سازد، یکی از دلایل اصلی به وجود آمدن رشته‌ی طراحی لباس صحنه به صورت تخصصی است.

اگر علاقه‌مند به آشنایی با نحوه‌ی کار طراحی لباسِ صحنه در تئاتر و سینما هستید، با ما همراه باشید.


تفاوت طراحی لباس صحنه و طراحی صحنه



طراحی لباسِ صحنه یعنی سرمایه‌گذاری روی کل پوشاک از جمله لباس، زیورآلات، کفش و اکسسوار برای بازیگران درسینما­­، تلویزیون، تئاتر و یا حتی اجراهایی مثل اُپرا، موسیقی، رقص و… .

منظور از اکسسوار وسایلی است که به طراحی لباس و طراحی صحنه کمک می‌کند. این وسایل می‌تواند جزئی از پوشاک باشد مثل کلاه، عصا، عینک، کیف و یا می‌تواند شامل وسایل صحنه باشد مثل میز، پرده، وسایل زینتی و… .

طراحی صحنه یعنی خلق اصلی فضای بصری فیلم یا نمایش و طراح صحنه مسئول و ناظر ساخت و اجرای دکورِ صحنه است.

در ایران طراحی لباسِ صحنه به عنوان رشته‌ای مستقل سابقه‌ای طولانی ندارد و در بیشتر اجراها طراحی لباس بخشی از طراحی صحنه به حساب می‌آید، اگرچه هماهنگی این دو بخش در یک اثر از اهمیت زیادی برخوردار است، اما طراحی لباس نیاز به دانش و شناخت ویژه‌ای دارد، تا جایی که می‌توان طراحی لباس را به عنوان هنری مستقل در نظر گرفت.

طراحی لباس صحنه در تئاتر، سینما و تلویزیون، به استایل و پوشش مردم یک ملت، یک طبقه یا گروه و یا یک دوره‌ی زمانی خاص بستگی دارد و هدف آن ایجاد محبوبیت در یک کاراکتر و یا شخصیت در کنار انتقال صحیحِ مفهوم مورد نظر کارگردان است.



آیا اساس کار طراحان لباس صحنه شبیه به هم است؟

جالب است بدانید یک نمایشنامه همان گونه که می‌تواند با کارگردان‌ها و طراحان مختلف و در زمان‌های مختلف به روی صحنه رود، می‌تواند در هر کدام طراحی لباس متفاوتی داشته باشد که این کاملاً به طراح لباس و کارگردان آن نمایشنامه و یا فیلم نامه بستگی دارد پس قطعاً طراحی لباس در­ اجراهای مختلف، متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی روند کار طراحیِ همه‌ی آن‌ها مشابه یکدیگر است.

اگر علاقه مندید با مهم ترین مراحل طراحی لباس صحنه و مهارت‌های مهم طراحان صحنه در تئاتر، سینما و تلویزیون آشنا شوید به مقاله اصلی در وبلاگ مد و فشن درس ایگو مراجعه کنید.



طراح مد کیست؟ طراح لباس کیست؟ (طراح مد vs طراح لباس )

طراح مد کیست؟ طراح لباس کیست؟

تفاوت طراح مد و طراح لباس چیست؟

صنعت مد با وجود ناپایدار بودن، صنعتی پویا و هیجان انگیز است. در این صنعت پر زرق و برق، با اینکه فرصت‌های مختلف کاری وجود دارد، رقابت و استرس شدیدی نیز حس می‌شود. تعداد افرادی که در این صنعت به عنوان طراح مد و لباس کار می‌کنند و علاقه مندند تمرکزشان را بر تولید پوشاک قرار دهند، بسیار زیاد است.

یکی از متداول‌‌ترین باور‌ها در دنیای مد و فشن، یکسان دانستن شغل طراح لباس با طراح مد است که در این مقاله قرار است پس از بررسی ویژگی های هر کدام به تفاوت‌ طراح مد و طراح لباس نیز بپردازیم.


طراح مد کیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟



طراحان مد با الهام گرفتن از منابع بسیاری مانند فرهنگ، تاریخ، طبیعت، آثار هنری و… اقدام به طراحی می‌کنند. طراحان مد فقط سازندگان مد نیستند. آن‌ها درگیر تمام مراحل طراحی، تولید و عرصه لباس هستند. آن‌ها سبک‌ها را پیش بینی و طراحی می‌کنند. علاوه بر آن، طراحان مد فقط در طراحی لباس تخصص ندارند و لوازم جانبی مانند کیف، کفش، کلاه، عینک و… را برای تکمیل طرح‌های منحصر به فرد خود طراحی می‌کنند. مدت زمان ماندگاری طرح ها معمولاً یک فصل است و طراحان مد باید به طور مدام برای فصل های بعدی show برگزار کنند و به دنبال خریداران باشند، به همین دلیل طراحان مد موفق به طور پیوسته درحال مطالعه هستند و باید به سلیقه و احساسات مشتریان خود اهمیت دهند. طراحان مد تلاش می‌کنند ایده‌ها و محصولاتی را خلق کنند که برای مصرف کنندگان در آینده‌ای نزدیک از جذابیت بالایی برخوردار باشد.

شناخت افراد فعال سر شناس در صنعت مد و فشن مانند Tom Ford، Emilio Pucci ، Donna Karan ، Betsey Johnson و … می‌تواند به شما در آشنایی بیشتر با ویژگی‌های طراح مد کمک کند.


طراح لباس کیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟



دنیای طراحان لباس در مقایسه با طراحان مد بسیار متفاوت است. طراحان لباس وظیفه هدایت روند خاصی را ندارند و زندگی حرفه ای طراحان مد که کاملاً شگفت انگیز و البته بسیار سخت هم هست را تجربه نمی‌کنند. طراحان لباس معمولاً در شرکت‌های تولید پوشاک به صورت عمده و یا با برندهای مختلف کار می‌کنند و احتمالاٌ با تیم خلاق دیگری مشغول کار هستند. معمولاً در این تیم، فردی به عنوان سرپرست طراحان که بسیار خلاق هست، وجود دارد که نمونه طراحی افراد دیگر تیم را جهت تایید و تصویب و یا تغییر نهایی بررسی می‌کند. طراحان لباس معمولاً از احساسات حرفه ای خود در ساخت و طراحی لباس استفاده میکنند، بنابراین تخصص یا زندگیِ کاری آن‌ها پیرامون لباس که ستون فقرات صنعت مد محسوب می‌شود، می‌چرخد.


برای مشاهده تفاوت طراحی مد و طراحی لباس (طراحی مد vs طراحی لباس)، و اینکه بهتر است طراح مد شوم یا طراح لباس؟ به مقاله اصلی در وبلاگ مد و فشن درس ایگو مراجعه فرمایید.



چگونه طراح مد موفقی شویم؟



اگر سال‌ها زمان خود را صرف تماشای نحوه شکل‌ گیری کت‌ واک و ران‌ وی‌ها یا خواندن مقالات مجله مد ‌و ‌فشن Vogue و یا بازدید از صفحات فشن‌ بلاگر‌های معروف کرده اید و رویای طراح مد موفق شدن را در سر می‌پرورانید، احتمالاً عملکرد برندهای مد و فشن موفقی مانند channel ،dior،Versace و… را دنبال می‌کنید و حتی ممکن است از طراحان مد مشهوری مانند آلبرتا فررتی ،پرادا ،سونیا ریکیل و… پیروی کنید.

حتی ممکن است جزء تازه کاران این عرصه باشید و علاقه مند به دانستن مسیر مناسب برای تبدیل شدن به طراح مد موفق باشید.

اما آیا واقعاً همین کار‌ها برای ورود به این حوزه کافی است؟


طراح مد شدن

رویایی جذاب برای بیشتر خانم ها!



طبق آمارهای موجود، تعداد زیادی از دختران و زنان جوان، رؤیای تبدیل شدن به طراحان مد موفق را در سر دارند، اما این بدان معنا نیست که آن‌ها دقیقاً برای این حرفه ساخته شده اند و استعداد بالایی در آن دارند.

در این مقاله سعی کرده ایم لیستی از مهارت‌های مورد نیاز برای پیشرفت در دنیای مد را قرار داده و به بررسی آن بپردازیم.


طراح مد موفق چه ویژگی‌هایی دارد؟


برای مشاهده 7 ویژگی و تخصص طراحان مد موفق به وبلاگ مد و فشن درس ایگو مراجعه کنید.

خرید لباس زنانه از فروشگاه اینترنتی برند درس ایگو.