وبلاگ مد و فشن درس ایگو

وبلاگ مد و فشن درس ایگو

برای دنبال کردن اخبار تازه و ناب با وبلاگ مد و فشن درس ایگو همراه باشید!
وبلاگ مد و فشن درس ایگو

وبلاگ مد و فشن درس ایگو

برای دنبال کردن اخبار تازه و ناب با وبلاگ مد و فشن درس ایگو همراه باشید!

چه مدل یقه ای برای چه چهره ای مناسب است؟

انواع یقه لباس


یقه لباس بخشی از لباس زنانه مانند پیراهن مجلسی زنانه، کت یا بلوز شماست که مانند قاب در اطراف گردن قرار می­گیرد. یقه آشکارترین قسمت، از استایل شخصی شما بحساب می­آید و نقش بسیار مهمی را در استایل شما ایفا می­کند. در واقع یقه یکی از بخش های اصلی لباس و از مهم ترین عامل زیبایی لباس هستند زیرا از بقیه ی قسمت های لباس بیشتر در معرض دید قرار دارند. هنگامی که افراد با شما صحبت می‌کنند، صورت شما درست در مرکز توجه آن‌ها قرار دارد.

یقه ها در اشکال و سبک های مختلف توسط طراحان لباس طراحی می­شوند از ساده ترین یقه ها گرفته تا پیچیده ترین آن­ که در لباس های مختلف مورد استفاده قرار می­گیرند، ولی اینکه چه مدل یقه ای هر سال مد می شود را ترند های مد تعیین می­کنند.

پایه ی اصلی یقه ها معمولاً به صورت ساده ی خطی در اطراف گردن و یا روی شانه ها قرار می­گیرد و انواع یقه از جمله انگلیسی، آرشال، مردانه و… و همچنین یقه هایی که مدل خاصی دارند و طراح به صورت خلاقانه آن ها را طراحی می­کند بر روی یقه های ساده­ ی خطی قرار می­گیرند.

در این مقاله به صورت کلی شما را با انواع یقه هایی که معمول هستند و همچنین تناسبات آن­ها با انواع چهره آشنا خواهیم کرد، به طوری که با استفاده از این نکات شما می­توانید با دیدن انواع مختلف یقه­ ها تناسبات آن ها را با چهره ­ی خود تشخیص دهید.


انواع مدل یقه لباس


یقه های ساده ی خطی

( یقه گرد، یقه هفت، یقه چهارگوش (خشت)، یقه قایقی و…)

این یقه ها مسطح و معمولاً قرینه هستند و همان گونه که مطرح شد انواع یقه های دیگر (ایستاده و برگردان و به طور کلی یقه های طراحی شده) بر روی آن ها شکل می گیرند.

یقه هایی مانند بِ.بِ که می توانند به صورت تخت بر دورگردن قرار گیرند نیز جزء یقه های خطی به حساب می آیند.


یقه های ایستاده

(یقه فرنچ یا فرانسوی، یقه ایستاده، یقه دیپلمات و…)

این یقه ها به صورت ایستاده و بر روی یقه های گرد ساده ی خطی قرار می گیرند.


یقه های برگردان

(یقه انگلیسی، یقه آرشال، یقه مردانه، یقه آمریکایی و…)

این مدل یقه ها بر روی انواع یقه های خطی(گرد، هفت و…) قرار گرفته و بر روی سینه ی لباس به صورت برگردان قرار می گیرند.


%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D9%85%D8%AF%D9%84-%DB%8C%D9%82%D9%87-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A8-%DA%86%D9%87%D8%B1%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AE%D8%AA%D9%84%D9%81-680x1024.jpg



انواع چهره و یقه لباس متناسب با آن ها


نکته ی بسیار مهم: زمانی که می‌خواهید لباسی خریداری کنید شما به مدل یقه‌ای نیاز دارید تا کاری کنید که فرم صورت شما لاغرتر، کشیده تر و نزدیک به بیضی به نظر برسد.

برای آشنایی با فرم یقه متناسب با صورت خود به وبلاگ مد و فشن درس ایگو مراجعه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.